tirsdag 12. februar 2013

Både det ene og det andre


I dag har jeg laget en ny liten forsyning med mat og drikke til både meg og dattera mi, enkelt og billig! Til mor ble det et lass av de nå populære og sunne knekkebrødene. De er supergode og tar bare 5 minutter å slenge sammen og hive i ovnen! Om du ikke har prøvd de ennå, prøv! Du vil garantert ikke gå tilbake til å kjøpe knekkebrød! 



                   

Jeg har også funnet en ny kombinasjon pålegg som jeg synes er veldig godt! Hvitost med rødbeter! Rødbeter er supersunt, og er en god avveksling fra den kjedelige agurken.



Til lillemor pleier jeg å koke forskjellig frukt og lage mos og saft av det. I dag kokte jeg epler og blåbær.




Kok først opp bær og frukt etter ønske (husk å skrell av skallet), la det stå en stund etter koking så saften fra frukten trekker godt inn i vannet. Sil ut saften over i en skål eller lignende, og mos frukten med en håndmixer o.l. Når man koker blåbær blir de sundkokte, så det var bare skallet igjen av de, så det kastet jeg og moste kun eplene.  Eplene er røde på bildet pga at de har tatt til seg blåbærsaften.


Fordel mosen og saften over i flasker og små bokser (jeg hadde ikke nok rene flasker så brukte bokser til saften og), sett i kjøleskapet og/eller frys ned om du har mye! Så har man et sunt og godt mellommåltid til de minste, som er kjempelett å kaste i stelleveska på tur ut! Og ikke minst, det blir kjempegodt :-)


As always, blogges!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar